فرآیند کارتن سازی

جمع‌آوری و آماده‌سازی مواد اولیه: در فرآیند کارتن سازی ، چوب‌های درختان مختلف جمع‌آوری شده و به صورت خرده‌ای در می‌آیند. این خرده‌ها سپس با اضافه کردن آب و مواد شیمیایی به دستگاه کاغذ سازی می‌روند.

ساخت کاغذ: در این مرحله، خرده‌های چوب به صورت کاملاً خمیری در آب قرار می‌گیرند و سپس از روی یک سطح صاف و صاف می‌شوند. این لایه نازک کاغذی، سپس از دو طرف با حرارت و فشار از میان رفته و به شکل رول به خارج از دستگاه کاغذسازی خارج می‌شود.

تولید مقوا: در این مرحله، رول‌های کاغذ به دستگاه مجلد کارتن انتقال داده می‌شوند. در این دستگاه، تعدادی از رول‌های کاغذ به شکل موازی با هم مجلل می‌شوند و برش می‌خورند تا به شکل مقوای کارتنی درآیند.

 

 

طراحی: در این بخش با استفاده از نرم افزار های گرافیکی چون Adobe Illustrator و Photoshop یا دیگر ابزار، طراحی جعبه کارتنی مطابق با نیاز و سلیقه مشتریان گرامی را طراحی میشود. این طراحی شامل اندازه و شکل جعبه و چاپ طرح گرافیکی را بر روی آن نیز میشود.

تولید: پس از مراحل طراحی و چاپ جعبه های کارتنی تولید میشوند.این کار با استفاده از از ماشین آلات به روز و دستگاه های تولید جعبه کارتنی صورت میگیرد.

برش کارتن: در این مرحله، مقواهای کارتنی به اندازه و ابعاد مورد نیاز برش می‌خورند. در این فرایند جعبه های کارتنی به شکل دقیقی برش داده می شوند تا بتوانند برای بسته بندی محصولات مورد استفاده قرار گیرند. برش جعبه های کارتنی ممکن است به صورت دستی یا با استفاده از ماشین های خودکار صورت گیرد.
برش جعبه های کارتنی به صورت دستی با استفاده از ابزار خاصی انجام میشود که با دقت و حوصله باید کار کرد تا جعبه های کارتنی با شکل دلخواه برش داده شوند.

همچنین از ماشین های برش جعبه های کارتنی نیز استفاده می شود. این ماشین ها قادر به برش دقیق و سریع جعبه های کارتنی هستند.

بسته‌بندی: در این مرحله، کارتن‌های برش خورده برای استفاده آماده می‌شوند. معمولاً به صورت سه‌لایه یا پنج‌لایه ساخته می‌شوند و با استفاده از چسب و مواد دیگری به هم متصل می‌شوند.

کیفیت چاپ و تولید جعبه کارتنی با کیفیت و جذابیت بالا تولید کنیداز جمله مهمترین مشخصات جعبه های کارتنی میباشد. استفاده از مواد با  کیفیت و با دوام برای تولید جعبه از آن ها در برابر ضربه و سایر خطرات محافظت میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *