جعبه های کارتنی

جعبه های کارتنی پرطرفدار ترین نوع بسته بندی جهت محصولات مختلف هستند . شرکت کارنوپک طیف وسیعی از جعبه های کارتنی را با استفاده از ترکیب های متنوعی از کاغذهای بسته بندی در اختیار شما مشتریان گرامی قرار می دهد.

جعبه‌های کارتنی، به دلیل استحکام و مقاومت آن‌ها در برابر ضربه، فشار، رطوبت و حرارت، یکی از محبوب‌ترین انواع بسته‌بندی‌ها هستند. این جعبه‌ها به صورت تجاری و خانگی در انواع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله:

حمل و نقل: جعبه‌های کارتنی برای بسته‌بندی و انتقال کالا و محصولات به طور گسترده استفاده می‌شوند. این جعبه‌ها، به دلیل مقاومت و استحکام خود، می‌توانند کالاها را در برابر ضربه‌ها، رطوبت و حرارت محافظت کنند.

ذخیره و نگهداری: جعبه‌های کارتنی می‌توانند به عنوان روشی برای ذخیره و نگهداری مواد غذایی، لوازم الکترونیکی، کتاب‌ها و مدارک، لوازم خانگی وغیره استفاده شوند. این جعبه‌ها، با محافظت از محتویات در برابر رطوبت، گرد و غبار و آفت‌ها، به عنوان یک راه حل برای نگهداری محصولات مفید هستند.

جلوگیری از آلودگی: جعبه‌های کارتنی، می‌توانند به عنوان راه حلی برای جلوگیری از آلودگی محصولات نامناسب استفاده شوند. این جعبه‌ها، می‌توانند در مواقعی که لازم است محصولات به دور از آلودگی و بیماری‌ها نگهداری شوند، مورد استفاده قرار گیرند.

ورق کارتن

انتخاب جنس ورق کارتن به عوامل متعددی نظیر وزن و حجم مظروف ، نوع مظروف ، شرایط نگهداری و شرایط لجستیک وابسته است. در تولید ورق کارتن نیز باید به عواملی نظیر استحکام بالا و قابلیت چاپ پذیری و برش پذیری مناسب توجه ویژه نمود.

انواع کارتن از لحاظ جنس ورق و ضخامت عبارتند:

کارتن 3 لایه با ضخامت E فلوت ، Bفلوت، C فلوت

کارتن 5 لایه با ضخامت CE فلوت ، BCفلوت، BE فلوت

کارتن 7 لایه با ضخامت CBE فلوت

چاپ کارتن

در کارنوپک جعبه های کارتنی با استفاده از فرآیند فلکسوگرافی و با توجه به اصول گرافیک و پس از شنیدن نیازهای مشتری طراحی و چاپ می گردد. در چاپ فلکسو امکان چاپ 4 رنگ متفاوت موجود می باشد که رنگ ها به وسیله کلیشه چاپ مستقیم برروی کارتن انتقال می یابد .

برش کارتن

بعد از اتمام مرحله چاپ ، کارتنها وارد مرحله برش می شوند که به دو روش دایکات و خط و چاک انجام می پذیرد .

در برش خط و چاک امکان تولید کارتنهای به صورت ساده یا اصطلاحا درب آمریکایی موجود می باشد.

در برش دایکات انواع اشکال کارتن و سینی ها و صفحه ها و جداکننده های کارتنی با ابعاد مختلف قابل طراحی و اجرا هستند.

اتصال کارتن

فرآیند اتصال کارتنها به سه روش چسب ، منگنه و قفل کارتنی  انجام  می گردد .

عموما برای کارتن های در ابعاد کوچک یا با شکل خاص از اتصال قفلی استفاده می نماییم. برای کارتنهای با ابعاد متوسط از اتصال چسب استفاده می گردد و برای کارتنهای با ابعاد بزرگ منگنه جهت اتصال توصیه می گردد

بسته بندی کارتن

پس از اتمام مرحله اتصال کارتنها به تعداد دلخواه تسمه کشی شده و به صورت فله ای یا چیده شده بر روی پالت برای مشتریان ارسال می گردد.

تیم مشاوره و مهندسی محصول شرکت کارنوپک آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره در زمینه انتخاب ، طراحی و تولید جعبه های کارتنی شما مشتریان عزیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *